اکنون که کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کردید، می توانید به نحوه استفاده از آنها در محتوای خود فکر کنید. دیگرکار جستوجو و تحقیق به پیایان رسیده و وقت آموزش نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سایت است! شما کلمه کلیدی را پیدا کرده اید شما آنهایی را انتخاب کردید که بهترین معیارها را داشتند. سوال این است: بعد چه باید کرد؟
در این فصل، ما نگاهی به اصول و نکات مفید در مورد نحوه استفاده صحیح از کلمات کلیدی خواهیم انداخت. آنها ارتباط نزدیکی با بهینه سازی روی صفحه و استراتژی محتوا دارند، اما به تحقیقات کلمات کلیدی نیز بسیار مرتبط هستند.
کلمات کلیدی را به عنوان موضوع در نظر بگیرید (مدل مرکز محتوا)
بهجای سازماندهی مقالات در دستههای مصنوعی (یا حتی بدتر از آن، داشتن هیچ ساختاری)، آنها را بر اساس موضوعاتی که به کانونهای محتوا تقسیم میشوند، سازماندهی کنید (که گاهی اوقات خوشههای موضوعی نیز نامیده میشود). در اینجا طرحی از مدل هاب محتوای معمولی آمده است:
(اگر مدل خوشهای محتوا رو مطالعه نکردی، پس یک سر به این پست بزن! )
در مدل خوشهای محتوا دو نوع محتوا وجود دارد:
- محتوای ستونی: پست یا صفحه اصلی که به طور گسترده موضوع را پوشش می دهد، کلمات کلیدی گسترده تری را هدف قرار می دهد
- محتوای خوشه ای: پشتیبانی از پست های وبلاگ که موضوعات فرعی را با جزئیات توضیح می دهد، کلمات کلیدی خاص تری را هدف قرار می دهد
محتوای ستونی و مقالات خوشهای پشتیبان به روشی که در طرح بالا نشان داده شده است به هم مرتبط هستند.
خوشه های موضوعی رابطه معنایی بین مقالات را تقویت می کند. در نتیجه، می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ارتباط موضوعی پست ها را بهتر ارزیابی کنند. این تئوری است، بیایید به یک مثال خاص نگاه کنیم:
اگر یکی از کانون های محتوای وبلاگ شما در مورد دویدن تمرکز دارد، کلمات کلیدی و عناوین محتوا ممکن است شبیه به این باشند:
تمرکز کلمه کلیدی و عنوان مقاله ستون:
تمرکز کلمات کلیدی و عناوین مقالات خوشه ای ممکن:
|
اگر کلمات کلیدی را به عنوان موضوعات محتوای جداگانه در نظر بگیرید، باعث می شود به روابط طبیعی بین آنها فکر کنید. شما متوجه خواهید شد که تحقیق کلمات کلیدی تنها در مورد حجم جستجو و مشکلات نیست. اول از همه، باید به شما کمک کند تا نحوه جستجو و تفکر مردم در اینترنت را درک کنید. این به شما کمک می کند تا محتوایی ایجاد کنید که موضوع را به طور کامل پوشش دهد و نیازهای کاربران را برآورده کند.
در صورت لزوم از کلمه کلیدی متمرکز استفاده کنید
هنگامی که کلمه کلیدی متمرکز یا اصلی را برای صفحه خود انتخاب کردید، از آن در صفحه در عناصر کلیدی استفاده کنید. از کلمه کلیدی بیش از حد استفاده نکنید. بهترین روش استفاده از کلمه کلیدی تطابق دقیق در موارد زیر است:
- برچسب عنوان
- عنوان صفحه (و عناوین فرعی، در صورت لزوم)
- بدنه صفحه (به طور ایده آل در یکی از اولین پاراگراف های متن)
- لنگر متن پیوندهای داخلی که به صفحه اشاره می کنند
همه میدانند که پر کردن کلمات کلیدی یک تکنیک قدیمی است. سعی نکنید کلمه کلیدی دقیق را در پست قرار دهید تا چگالی کلمه کلیدی مشخصی را برآورده کنید (هیچ عدد ایده آلی وجود نداردو نبودهاست).
نکته: برخی از افزونه های SEO (مانند Yoast SEO) تراکم بهینه کلمه کلیدی را پیشنهاد می کنند. آن را به عنوان یک سرنخ در نظر بگیرید، اما هرگز تجربه کاربری را فراموش نکنید. برای مثال اگر کلمه کلیدی متمرکز شما «زمانبندی رسانههای اجتماعی برای آژانسها» باشد، استفاده از آن 5 بار در یک مقاله 1000 کلمهای غیرطبیعی به نظر میرسد. همیشه طول کلمه کلیدی را نیز در نظر بگیرید. |
کلمات کلیدی LSI !
یک جوک قدیمی سئو وجود دارد که به شرح زیر است:
اگرچه برای بیان موضوع اغراق آمیز است، اما نشان می دهد که استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی مسیر درستی برای پیمودن نیست. به راحتی قابل شناسایی است و به خوانایی لطمه می زند. روش “LSI keywords” در این دسته قرار می گیرد.
ایندکس کردن معنای پنهان و ذاتی اصطلاحی است که به یک روش پردازش زبان طبیعی خاص اشاره دارد. ظاهراً توسط موتورهای جستجو برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط یا با معنا و مفهموم استفاده می شود.
مشکل این است که بسیاری از “کارشناسان سئو” ادعا می کنند که کلمات کلیدی LSI مترادف و کلمات کلیدی مرتبط هستند که باید در متن خود برای بهبود رتبه خود استفاده کنید. که اگر واقعاً به آن فکر کنید، کار احمقانه ای است.
جان مولر از گوگل در مورد آن بسیار واضح گفتهاست:
چیزی به نام کلمات کلیدی LSI وجود ندارد، هر کسی که خلاف این را به شما می گوید اشتباه می کند، متاسفم.
جان مولر،30 ژوئیه 2019
بنابراین وقتی صحبت از بهینه سازی محتوا می شود چیزی به نام “کلمات کلیدی LSI” وجود ندارد.
یک یادآوری بکنیم:
- تلاش برای درج برخی کلمات کلیدی به طور مصنوعی در پست خود، فقط به این دلیل که برخی از ابزارها به شما گفته اند که این کار را انجام دهید، رویکرد اشتباهی است. در عوض، طبیعی بنویسید و موضوع را به طور کامل پوشش دهید.
- شما مجبور نیستید از تک تک کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. ممکن است در واقع برای کلمات کلیدی که حتی در متن استفاده نکرده اید رتبه بگیرید.
بیایید نگاهی به این مثال بکنیم:
اگر به دنبال کلمه کلیدی “قهوه قوی” باشید، اولین نتیجه فهرست نهایی بهترین مارک های قهوه قوی توسط Caffeine Informer است.
نگاهی گذرا به مقاله نشان خواهد داد که این یک پست خوب نوشته شده و جامع با تعداد زیادی اطلاعات و نکات مفید است. اگر پست را تجزیه و تحلیل کنیم، خواهیم دید که علاوه بر کلمه کلیدی اصلی (“قهوه قوی”)، برای 92 کلمه کلیدی دیگر در ایالات متحده رتبه بندی می شود (بسیاری از آنها در SERP اول). به عنوان مثال، برای کلمه کلیدی “قهوه با کافئین بالا” رتبه اول را دارد، یک کلمه کلیدی قوی با 2800 جستجو در ماه.
اکنون، اگر به پست واقعی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که عبارت “قهوه با کافئین بالا” به هیچ وجه در متن ظاهر نمی شود (همچنین “کافئین بالا” یا “کافئین بالا” نیز وجود ندارد). با این حال، این پست رتبه 1 را برای آن دارد!
نویسنده راهنما می تواند یک مقاله جداگانه با “قهوه کافئین بالا” به عنوان کلیدواژه متمرکز بنویسد. یا میتواند سعی کند آن را به همراه بسیاری دیگر از «کلمات کلیدی LSI» در پست قرار دهد تا شانس خود را برای رتبهبندی آنها افزایش دهد.
در عوض، او یک پست با کیفیت نوشت که کل موضوع “قهوه غلیظ” را به طور جامع پوشش می دهد و از زبان طبیعی استفاده می کند. نتیجه؟ او برای بسیاری از کلمات کلیدی دیگر نیز رتبه بندی می کند! اگر گوگل ببیند که محتوای شما درجه یک و مرتبط است، ممکن است برای کلمات کلیدی که اصلاً برای آنها بهینه سازی نکرده اید رتبه بندی کنید.
الگوریتم گوگل در درک محتوا و دانستن اینکه صفحه در مورد چیست بهترین عملکرد را دارد. شما نیازی به استفاده از تک تک کلمات کلیدی ندارید.
(tl;dr) چگونه از کلمات کلیدی در استراتژی محتوای خود استفاده کنیدچه باید کرد:
از چه چیزهایی باید اجتناب کرد:
|