زمان مطالعه: 4 دقیقه
قسمت اول از آموزش کامل و جامع تحقیق کلمات کلیدی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، اجازه بدید نگاهی به اصطلاحات و مفاهیم اساسی مرتبط با «تحقیق کلمات کلیدی برای SEO» بیندازیم.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی (“کلمات کلیدی SEO“) هر کلمه یا عبارتی است که کاربر برای یافتن اطلاعات خاصی در اینترنت در موتور جستجو تایپ می کند.  کلمه کلیدی دروازه ای است که افراد را به نتایج جستجوی ارگانیک و در نهایت به وب سایتی هدایت می کند که در آن چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند.

به همین دلیل است که یافتن کلمات کلیدی مناسب در سئو بسیار مهم است. هنگامی که عباراتی و کلماتی را پیدا کردید که مردم جستجو می‌کنند تا به شما برسند، می توانید استراتژی و بهینه سازی محتوای خود را طوری تنظیم کنید که این عبارات را هدف قرار دهید. در نتیجه، رتبه بهتری خواهید داشت و بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت. کلمات کلیدی از طریق تحقیق کلمات کلیدی بدست می‌آیند.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یک تمرین SEO برای یافتن، تجزیه، تحلیل و استفاده از عباراتی است که افراد برای جستجوی اطلاعات در اینترنت استفاده می کنند. به عبارت دیگر، خواندن فکر بازدید کنندگان واستفاده از این طالاعات بدست‌آمده را تحقیق کلمات کلیدی گویند.

چرا باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم؟

زیرا یکی از مهمترین وظایف سئو است و راهی عالی برای دسترسی کاربران به محتوای خودمان است.

چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهیم؟

خوب، این چیزی است تیم دیجیتال زرافه بهتون خواهد گفت. لازم نیست نگران باشید، تحقیق کلمات کلیدی موشک هوا کردن نیست. هنگامی که اصول اولیه را درک کردید و برخی از استراتژی های اثبات شده را یاد گرفتید باید نکات ریز و ترفند‌ّا رو هم یاد بگیرید. در آخر تلاش کنید و جا نزنید! ?

چه زمانی باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم؟

تحقیق کلمات کلیدی معمولاً اولین گام برای بهینه سازی موتورهای جستجو در هر وب سایتی است. شما باید زمانی در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید که:

  • به دنبال یک مطلب جدید هستید
  • به دنبال ایده های محتوای جدید هستید
  • بهینه سازی محتوای موجود را شروع کرده‌اید

چه کسی باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهد؟

هر صاحب وب سایت، وبلاگ نویس، بازاریاب دیجیتال و متخصص سئو باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهند.

تاریخچه‌ای مختصر از تحقیق کلمات کلیدی

روشی که افراد در تحقیق کلمات کلیدی انجام می دهند در طول زمان تکامل یافته است. در دهه 2000، تحقیقات کلمات کلیدی اغلب به بازدید از Google Keyword Planner، یافتن کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو و قرار دادن آن‌ها در متن وب سایت خلاصه می شد.

از آنجایی که می‌توان از آن به راحتی برای رتبه‌بندی با محتوای کم‌کیفیت سوء استفاده کرد، گوگل در طول سال‌ها با چندین به‌روزرسانی الگوریتم متناسب با این مسئله را بوجود آورد. هدف از این به روزرسانی ها درک خواسته های کاربران و ارائه بهترین نتایج ممکن به آن‌ها بود. مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های گوگل که برروی تحقیق کلمات کلیدی تأثیر گذاشت عبارت است از:

  • Google Panda: محتوای ضعیف، بی کیفیت و کپی را جریمه کرده است
  • گوگل پنگوئن: استفاده غیر طبیعی و اسپم از کلمات کلیدی را جریمه کرده است
  • مرغ مگس خوار گوگل: جستجوی معنایی و تمرکز بر هدف جستجو را بهبود بخشیده است
الگوریتم‌های پنالتی زن گوگل
الگوریتم‌های پنالتی زن گوگل

امروزه، تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار بیشتر از یافتن کلمات کلیدی “درست” و قرار دادن آن‌ها در مکان های “درست” است. گوگل در درک آنچه مردم به دنبال آن هستند هر روز بهتر می شود. هدف اصلی آن ارائه محتوایی است که نیازهای آن‌ها را به بهترین شکل برآورده کند.

Google RankBrain

RankBrain جزء الگوریتم گوگل است که براساس هوش مصنوعی پایه‌گذاری شده‌است. این الگوریتم چند سالی بود که وجود داشت، اما مدتی طول کشید تا به طور کامل اجرا شود. در سال 2015، گوگل اعلام کرد که RankBrain سومین سیگنال مهم رتبه بندی است. به لطف RankBrain، گوگل 2 چیز را درک می کند:

  • نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجوی ارگانیک
  • هدف جستجو در پشت جستجو چیست؟

به عبارت دیگر، تحقیقات کلمات کلیدی روز به روز موضوعی تر و مفهمومی‌تر می شود. دیگر در مورد یافتن یک کلمه کلیدی ایده آل نیست. این در مورد درک مخاطب و پوشش موضوع به روشی پیچیده است. به بیان ساده، اگر موضوع به خوبی پوشش داده شده است، می توانید برای کلمات کلیدی که حتی در متن استفاده نکرده اید رتبه بندی کنید! (در فصل آخر بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.)

این بدان معنا نیست که تحقیق کلمات کلیدی دیگر مهم نیست – برعکس. فقط کمی متفاوت از گذشته به نظر می رسد.

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

در آموزش صفر تا صد سئو یک جلسه‌ی کامل به آموزش کلمات تحقیق کلمات کلیدی پرداختیم، پیشنهادم اینه که قبل از شروع درس ۲ این آموزش، این قسمت رو مطالعه کنید(آموزش تحقیق کلمات کلیدی). هدف این قسمت که می‌نویسم این است، من کل فرآیند را به 3 مرحله اصلی تقسیم کرده ام:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
  • استفاده از کلمات کلیدی
3 مرحله‌ از تحقیق کلمات کلیدی
3 مرحله‌ از تحقیق کلمات کلیدی

جلسه‌ی دوم که هفته‌ی بعد چهارشنبه بارگزاری می‌کنیم، کامل این خواهیم گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

arrow_drop_up