زمان مطالعه: 14 دقیقه
تحقیق کلمات کلیدی درس دوم
زمان مطالعه: 14 دقیقه

برای نوشتن محتوای جذب کننده که نیازهای افراد علاقه مند به تخصص شما را پوشش می دهد، باید بدانید که آن‌ها به دنبال چه هستند. من در درس دوم نحوه‌ی پیدا کردن کلمات کلیدی رو خدمتتون می‌گم. اولین توصیه من برای تحقیق کلمه کلیدی این خواهد بود: جایگاه خود را بشناسید! تحقیق کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد که درک عمیق تری از موضوعات فرعی و مطالب در جایگاه خود داشته باشید.

در این فصل، من ابزارها و پلتفرم‌های زیر را پوشش می‌دهم که می‌توانید با آن‌ها کلمات کلیدی خودتون را پیدا کنید:

Google Keyword Planner | ابزار کلمات کلیدی | پیشنهادات گوگل | AnswerThePublic | یوتیوب | گوگل سرچ کنسول | Reddit | انجمن ها | آمازون

(برای رفتن به هر قسمت روی لینک کلیک کنید)

فرض کنید یک وبلاگ در مورد پیاده روی دارید. لازم نیست نابغه باشید تا بدانید یکی از کلیدواژه‌هایی که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید «راهپیمایی» یا «مسیرهای پیاده‌روی» است. مشکلی که در مورد این کلمات کلیدی (که گاهی اوقات به آنها کلمات کلیدی سر چربی«Fat head keyword» گفته می شود) این است که طبیعتاً رقابت بسیار بالایی دارند.

اما اگر عمیق‌تر جستجو کنید، متوجه می‌شوید که افراد علاقه‌مند به پیاده‌روی نیز ممکن است از کلمات کلیدی مانند:

  • “ساعت GPS دار با مانیتورنشان دهنده ضربان قلب”
  • بهترین برنامه اندروید برای geocaching
  • “چقدر طول می کشد تا مسیر دماوند را پیاده روی کنید”
  • پیاده روی چند کالری می سوزاند

همه این‌ها به اصطلاح کلمات کلیدی دم بلند(long-tail keywords) هستند. یک کلمه کلیدی معمولی دم بلند این ویژگی ها را دارد:

  • از 3 کلمه یا بیشتر تشکیل شده است
  • حجم جستجوی کمتری دارد اما معمولاً رقابت کمتری نیز دارد
  • خاص تر است = نرخ تعامل و تبدیل بالاتری دارد
کلمات کلیدی دم بلند(طولانی)، long tail keyword
کلمات کلیدی دم بلند(طولانی)، long tail keyword

همانطور که در تصویر می بینید، بازدیدکنندگانی که از طریق کلمات کلیدی دم بلند می آیند ممکن است سهم قابل توجهی از کل ترافیک ارگانیک دریافتی شما را نشان دهند. اینترنت مکانی برای دادن اطلاعات، پاسخ به سوالات و حل مشکلات است. هدف استراتژی محتوای شما باید پاسخ دادن به تمام سوالاتی باشد که می توانید در مورد جایگاه خود داشته باشید. کلمات کلیدی دم بلند راهی عالی برای یافتن آن‌ها هستند.

نکته حرفه ای: کلمات کلیدی دم دراز نشان دهنده موضوعات فرعی خاص در جایگاه شما هستند. این بدان معنا نیست که محتوای شما همیشه باید از الگوی «1 کلمه کلیدی دم بلند = 1 پست وبلاگ» پیروی کند.

تقریباً تعداد بی نهایتی از ترکیبات کلمات کلیدی طولانی ممکن برای یک موضوع وجود دارد. ایجاد یک پست برای هر یک از آن‌ها غیرممکن خواهد بود. در عوض، می‌توانید محتوای طولانی ایجاد کنید که کل موضوع را پوشش دهد و به طور طبیعی برای کلمات کلیدی دم بلند رتبه‌بندی شود. در مورد استفاده صحیح از کلمات کلیدی در فصل 4 بیشتر می‌گم خیالتون راحت باشه!

بیایید نگاهی به چند مکان بیندازیم که می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی را که مردم به طور طبیعی هنگام بحث در مورد موضوعات استفاده می کنند پیدا کنید.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner مدت‌هاست که یک ابزار رایگان کلمه کلیدی برای بسیاری از مردم بوده است. با گذشت زمان، تحقیقات کلمات کلیدی پیچیده تر شده است. امروزه بیشتر سئوکارها ابزارهای پیشرفته تری را جایگزین GKP کرده اند. برای استفاده از این ابزار، باید یک حساب Google Ads ایجاد کنید (اگر قبلاً یک حساب Google دارید، چند ثانیه طول می کشد).

پس از ثبت نام، به قسمت Tools در GKP بروید.

ابزار‌ها در گوگل کیورد پلنر- tools- google keyword planner
ابزار‌ها در گوگل کیورد پلنر- tools- google keyword planner

گزینه Discover new keywords را انتخاب کنید و کلید واژه‌های اولیه را وارد کنید تا پیشنهادات را دریافت کنید.

پیشنهادات در گوگل کیورد پلنر
پیشنهادات در گوگل کیورد پلنر

پس از آن، فهرستی از کلمات کلیدی را خواهید دید که بر اساس ارتباط با کلمه کلیدی seed( اصلی) مرتب شده اند.

کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل کیورد پلنر
کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل کیورد پلنر

Google Keyword Planner ابزاری عالی است که داده‌های ارزشمند زیادی را برای کمپین‌های PPC ارائه می‌دهد (شما می‌توانید آموزش مبتدی تا پیشرفته‌ی سئو سایت را اینجا مشاهده کنید).

برای سئو، صدها ایده برای کلمات کلیدی ارائه می دهد اما به طور کامل جایگزین ابزار کلمات کلیدی نمی شود. هنوز هم می تواند ابزار مفیدی باشد، به شرطی که دو چیز را به خاطر بسپارید:

  1. حجم جستجو اغلب بر اساس کلیدواژه های مشابه گروه بندی می شود. همچنین، فقط محدوده‌های حجم جستجو (به‌عنوان مثال 1 تا 10 هزار) را می‌بینید، مگر اینکه پول کافی در Google Ads خرج کنید.
  2. Google Keyword Planner بخشی از Google Ads (گوگل ادوردز سابق) است. ستون کامپتیشن یا رقابت آن منعکس کننده دشواری ارگانیک نیست، فقط رقابت در کمپین های PPC است. هی من می‌گم PPC می‌دونید منظورم چیه که!؟ منظور Pay Per Click هست به معنای پرداخت به ازای کلیک!

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

رایج ترین راه برای یافتن فرصت های فراوان برای کلمات کلیدی، استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد: KWFinder، KeywordTool، Long Tail Pro و …

ممکن است بپرسید، آیا باید برای ابزار تحقیق کلمه کلیدی هزینه کنم؟ البته پاسخ این سوال به خیلی چیزها بستگی دارد، اما توصیه من این است:

اگر وب سایت یا وبلاگ شما به هر نحوی برای شما پول بوجود می‌آورد، ابزار تحقیق کلمه کلیدی (یا به طور کلی یک مجموعه ابزار سئو) یک سرمایه گذاری عالی است که ارزش این پولی که گذاشتید را برمی گرداند.”

مزایای اصلی استفاده از ابزار حرفه ای تحقیق کلمات کلیدی:

  • این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود (شما صدها ایده برای کلمات کلیدی با یک کلیک دریافت می کنید)
  • داده هایی را ارائه می دهد که در جای دیگر پیدا نمی کنید (مانند سختی کلمه کلیدی، حجم جستجو، داده های SERP)
  • این به شما یک مزیت رقابتی می دهد (در برابر کسانی که از هیچ ابزار کلمه کلیدی استفاده نمی کنند)

اشاره کردم که هر تحقیق کلیدواژه معمولاً شامل سه مرحله اصلی است: یافتن، تجزیه و تحلیل و استفاده از کلمات کلیدی. با ابزار تحقیق کلمات کلیدی، هم مرحله اول و هم مرحله دوم را پوشش خواهید داد. دو روش اساسی برای رویکرد به تحقیق در ابزار کلمه کلیدی وجود دارد:

  1. جستجو بر اساس کلمه کلیدی seed یا اصلی
  2. تحقیق مبتنی بر رقیب

1.جستجو بر اساس کلمه کلیدی seed یا اصلی

همانطور که گفته شد، این روش با کلمه کلیدی seed یا اصلی شروع می شود. این می تواند هر عبارتی باشد که موضوع را توصیف می کند. اگر می خواهید در مورد دستگاه های قهوه ساز محتوا ایجاد کنید، کافی است کلمه کلیدی قهوه سازها را در ابزار وارد کنید.

پیشنهادها بر اساس ارتباط موضوعی و همچنین ویژگی تکمیل خودکار، کلمات کلیدی حاوی کلمه کلیدی seed(اصلی) + (یک یا چند) کلمه(های دیگر) هستند. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، یک ابزار با کیفیت معیارهای سئو را ارائه می دهد که به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را تجزیه و تحلیل و انتخاب کنید.

شما می توانید به سرعت حجم جستجوی دقیق، سختی کلمه کلیدی و صفحه نتایج جستجو (SERP) را بررسی کنید. در قسمت سوم در مورد معنای این معیارها و روش های تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی خوتهم گفت.

2. تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر رقبا

تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقیب یکی از با ارزش ترین ویژگی های ابزارهای کلیدواژه است. چرا؟ چون یافتن کلمات کلیدی رقبا به صورت دستی کار بسیار خسته کننده ای است. شما به معنای واقعی کلمه باید صفحه به صفحه بروید و کلمات کلیدی رقبای خود را حدس بزنید. اما این موضوع با چند کلیک با یک ابزار خیلی راحت انجام می‌شود.

دو راه اساسی برای انجام آن وجود دارد:

الف) دامنه رقیب خود را بررسی کنید تا ایده های جدیدی برای موضوع دریافت کنید

با بررسی کلمات کلیدی که رقیب شما برای آن‌ها رتبه بندی می کند، می توانید ایده های جدید و جالبی را که می توانید با وب سایت خود پوشش دهید پیدا کنید. به عنوان مثال، من وارد دامنه یک وبلاگ محبوب در مورد قهوه homegrounds.co شدم. این ابزار فهرستی از صدها کلمه کلیدی را به من داد، که این وب سایت برای آن‌ها رتبه بندی می کند.

تحقیق کلمات کلیدی رقبا
تحقیق کلمات کلیدی رقبا

ب) برای ایده گرفتن کلمه‌ی کلیدی درباره‌ی یک موضوع خاص URL هارا بررسی کنید

این تکنیک معمولاً در صورتی استفاده می شود که از قبل موضوعی را در ذهن داشته باشید. فرض کنید می خواهید برای وبلاگ قهوه خود مقاله ای در مورد «سرخ کردن قهوه» بنویسید. فقط کلمه کلیدی را در گوگل وارد کنید و ببینید چه کسی برای آن رتبه می گیرد. اگر شما نیستید، رقیب شماست ?

بررسی URL رقبا برای تحقیق کلمات کلیدی
بررسی URL رقبا برای تحقیق کلمات کلیدی

هنگامی که رقیب را پیدا کردید، فقط URL مقاله او را وارد کنید و می توانید کلمات کلیدی دیگری را که مقاله برای آن‌ها رتبه بندی می کند، مشاهده کنید. همه آن‌ها کلمات کلیدی هستند که ارتباط نزدیکی با موضوع اصلی شما دارند.

پیشنهادات گوگل

گوگل پیشنهادات کلیدی زیادی را مستقیماً در جستجو ارائه می دهد تا به افراد کمک کند مرتبط ترین نتایج را پیدا کنند. بیایید به 3 ویژگی که می‌توانید برای یافتن ایده‌های کلیدواژه جدید استفاده کنید، نگاهی بیاندازیم:

تکمیل خودکار(آتوکامپلیت)

احتمالاً متوجه شده اید که گوگل سعی می کند پرس و جوهای جستجوی مرتبط را مستقیماً در فرم جستجو پیشنهاد کند. از آنجایی که این‌ها بر اساس جستجوهای واقعی افراد هستند، می توانند الهام خوبی برای کلمات کلیدی جالب باشند.

ویژگی کامل کردن خودکار گوگل در تحقیق کلمه‌ی کلیدی
ویژگی کامل کردن خودکار گوگل در تحقیق کلمه‌ی کلیدی

با تایپ کلمه کلیدی اصلی خود در جستجوی Google شروع کنید و حروف (یا اعداد) را برای مشاهده پیشنهادات اضافه کنید.

ویژگی کامل کردن خودکار گوگل در تحقیق کلمه‌ی کلیدی
ویژگی کامل کردن خودکار گوگل در تحقیق کلمه‌ی کلیدی

ما می توانیم ترکیب های مختلفی را امتحان کنیم:

  • بازاریابی ایمیلی a,b,c…
  • بازاریابی ایمیلی ab, ac, ad…
  • بازاریابی ایمیلی 0، 1، 2…
  • بهترین ایمیل مارکتینگ …

مردم هم می پرسند

یکی از ویژگی‌هایی که می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل بیابید، قطعه‌ای به اصطلاح «افراد نیز سؤال می‌کنند» است. بیشتر قسمت سؤالات ظاهر می شود و سؤالات مرتبط دیگر را پیشنهاد می کند. این‌ها می‌توانند به عنوان الهام‌بخشی برای کلمات کلیدی از نوع سوال طولانی عمل کنند.

قسمت مردم نیز می‌پرسند گوگل در تحقیق کلمات کلیدی
قسمت مردم نیز می‌پرسند گوگل در تحقیق کلمات کلیدی
نکته حرفه ای: اگر روی یکی از سوالات کلیک کنید، سوالات مرتبط بیشتری ظاهر می شود. به این ترتیب، می توانید تعداد “بی نهایت” سوال را بارگیری کنید.

قسمت سوالات مردم گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی
قسمت سوالات مردم گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی

جستجوهای مرتبط با…

این ویژگی بسیار شبیه به تکمیل خودکار است، اما پیشنهادات در پایین صفحه نتایج هستند.

جستجوهای انجام شده، در تحقیق کلمات کلیدی
جستجوهای انجام شده، در تحقیق کلمات کلیدی

 

نکته حرفه ای: علاوه بر گوگل، تقریباً تمام موتورهای جستجوی دیگر پیشنهادات و اصطلاحات مرتبط خود را ارائه می دهند. ممکن است کلمات کلیدی زیادی را که در گوگل پیدا نمی کنید به دست نیاورید، اما ارزش آن را دارد. می توانید بینگ، یاهو یا داک داک گو را امتحان کنید.

پاسخ عمومی

حتی یک راه ساده تراز پیشنهادات تکمیل خودکار، انجام خودکار آن است. یکی از ابزارهایی که این کار را به صورت رایگان انجام می دهد، AnswerThePublic است. فقط کلمه کلیدی seed(اصلی) خود را وارد کنید و پیشنهادات بصورت خودکاراز Google و Bing برای هر حرف در الفبا ایجاد می کند.

ویژگی پاسخ عمومی در پیدا کردن کلمات کلیدی
ویژگی پاسخ عمومی در پیدا کردن کلمات کلیدی

قابلیتی که من بیشتر از همه دوست دارم، ایجاد پیشنهادات کلیدواژه بر اساس موارد زیر است:

  • کلمات پرسشی (چه زمانی، چگونه، کجا، چه، می تواند، خواهد شد…)
  • حروف اضافه (برای، بدون، به، با،…)
  • مقایسه کلمات (مانند، در مقابل، و، یا،…)
پیشنهادات کلمات کلیدی
پیشنهادات کلمات کلیدی

پیشنهادات یوتیوب

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است. اگرچه تحقیق کلمات کلیدی برای این پلتفرم ویژگی های خاص خود را دارد، اما می تواند برای تحقیقات کلمات کلیدی گوگل نیز مفید باشد. هزاران جستجو در پشت محبوب ترین موضوعات وجود دارد. احتمال زیادی وجود دارد که موضوعات پرطرفدار یوتیوب نیز حجم جستجوی بالایی در گوگل داشته باشند. بیایید یک مثال بزنیم.

اگر «فیلتر آب» را در یوتیوب جستجو کنیم، یک ایده کلیدواژه واضح را در عنوان یکی از نتایج ویدیو پیدا خواهیم کرد – «فیلتر آب مصنوعی».

پیدا کردن کلمات کلیدی در یوتوب
پیدا کردن کلمات کلیدی در یوتوب

بررسی سریع حجم جستجو به ما می گوید که این عبارت در جستجوی گوگل نیز بسیار محبوب است. راه دیگر استفاده از قابلیت تکمیل خودکار یوتیوب است. هنگام جستجوی ویدیوها در یوتیوب، مردم معمولاً از عبارت های جستجویی استفاده می کنند که بیشتر «عملی» هستند. اگر پیشنهادهای تکمیل خودکار Google و YouTube را با هم مقایسه کنید، می‌بینید که متفاوت هستند.

مقایسه جستجوی خودکار یوتوب و گوگل
مقایسه جستجوی خودکار یوتوب و گوگل

گوگل سرچ کنسول

یک راه عالی برای یافتن کلمات کلیدی این است که بررسی کنید قبلاً در کنسول جستجوی گوگل چه رتبه‌ای کسب کرده‌اید. اگر مقاله قبلاً برای برخی از کلمات کلیدی رتبه بندی شده است، احتمال زیادی وجود دارد که عبارات دم بلند دیگری را نیز پیدا کنید. بیایید نگاهی به 2 راه برای یافتن کلمات کلیدی با بهترین پتانسیل بیندازیم:

‌1. کلیدواژه‌هایی که تعداد کلیک‌های آن‌ها زیاد است، اما تعداد کلیک‌های آن‌ها کم است، را بررسی کنید

کلمات کلیدی با تعداد بازدید زیاد و تعداد کلیک بسیار کم، ممکن است نشان دهند که پتانسیل ترافیک زیادی وجود دارد اما شما به اندازه کافی رتبه ندارید (یا برای مدت زمان کوتاهی رتبه بندی کرده اید و نه دیگر).

توجه: این در مورد کلمات کلیدی که در SERP دوم یا پایین تر رتبه بندی می کنید اعمال می شود. اگر در رتبه اول SERP قرار می گیرید، اما کلیک ها بسیار کم است، این یک مشکل با نرخ کلیک پایین است.

به کنسول جستجوی خود بروید و نتایج جستجو را در بخش عملکرد انتخاب کنید. شما می توانید تمام کلمات کلیدی را که برای آن‌ها رتبه بندی می کنید با دامنه (تنظیم پیش فرض Queries) بررسی کنید. یا می توانید به صفحات بروید، یک URL خاص را انتخاب کنید و سپس به Queries برگردید تا کلمات کلیدی را که با آن URL خاص رتبه بندی می کنید، ببینید. بعد، نتایج را بر اساس تعداد نمایش ها مرتب کنید. شما باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که می توانند برای محتوای شما مرتبط باشند اما تعداد کلیک های آن کم باشد.

گوگل سرچ کنسول و تنظیمات کوئری
گوگل سرچ کنسول و تنظیمات کوئری

کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا ارزش تلاش را دارند (به ویژه از نظر حجم جستجو و دشواری، به فصل سوم مراجعه کنید). اگر این کار را انجام دهند، می توانید بهینه سازی مقاله را برای این کلمات کلیدی بهبود بخشید.

2. درSERP بررسی کنید، رتبه دوم یا سوم!!!

با بررسی میانگین موقعیت برای جستجوها، می توانید متوجه شوید که در رتبه دوم یا سوم SERP برای کلمات کلیدی قرار می گیرید که تمرکز اصلی مقاله نبوده و در عین حال، برداشت ها و کلیک ها را برای شما به ارمغان می آورد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موقعیت میانگین را در قسمت Performance انتخاب کنید (به طور پیش فرض نمایش داده نمی شود). سپسجستجوها را بر اساس این بعد مرتب کنید.

بررسی پوزیشن و جستجوها
بررسی پوزیشن و جستجوها

اگرچه این به هیچ وجه دقیق ترین راه برای دیدن رتبه بندی شما نیست، اما به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی کمی را که  قبلاً برای آن‌ها رتبه بندی کرده اید پیدا کنید. فرض کنید شما مقاله ای در مورد انواع ماشین های قهوه نوشته اید. در کنسول جستجو، کلمه کلیدی “4 فنجان قهوه ساز” را با موقعیت متوسط در حدود 2 یا 3 SERP پیدا می کنید. از آنجایی که کلمه کلیدی مرتبط است و حجم جستجوی بالایی دارد، می تواند منبع خوبی برای ترافیک وبلاگ شما باشد.

دو کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  1. شما می توانید مقاله فعلی را بهبود بخشید تا تاکید بیشتری بر کلمه کلیدی داشته باشید. (با این حال، احتمالاً نمی خواهید چنین موضوع فرعی خاصی را در یک مقاله کلی پوشش دهید.)
  2. می توانید یک پست جدید با تمرکز بر “بهترین قهوه سازهای 4 فنجانی” بنویسید و آن را از مقاله اصلی پیوند دهید.

با یک مقاله با کیفیت اختصاص داده شده به موضوع، شانس بالایی برای رتبه بندی برای کلمه کلیدی در موقعیت بهتری نسبت به پست عمومی دارید.

Reddit

Reddit یکی از بزرگترین انجمن های آنلاین است که تقریباً هر موضوعی را که تصور کنید پوشش می دهد. به این ترتیب، می‌تواند مکانی عالی برای یافتن افراد علاقه‌مند به جایگاه شما و کشف موضوعاتی که در مورد آن‌ها بحث می‌کنند باشد.

می توانید یک subreddit خاص را انتخاب کنید و به محبوب ترین پست ها نگاه کنید. از طرف دیگر، می‌توانید پست‌های نوع سؤال را در subreddit جستجو کنید. عبارات جستجویی که می توانید استفاده کنید:

  • “سوال”
  • “چطور می توانم”
  • “چطور انجام دهم”
  • “پیشنهادات”
  • “نکات”
    سوالات مختلفی در رابطه با مطلبتون پیدا خواهید کرد. آن‌ها می‌توانند الهام‌ بخش باشند برای محتوای بعدی شما که بر اساس آنچه مردم به‌صورت آنلاین بحث می‌کنند.
تحقیق کلمات کلیدی در رددیت
تحقیق کلمات کلیدی در رددیت

در اسکرین شات بالا، می‌توانید ایده‌های موضوعی احتمالی برای مطلب فضای آبی یا آبزیان را ببینید.

تالارهای گفت‌وگو مناسب

اگرچه انجمن‌ها مانند گذشته محبوبیتی ندارند، اشکال مختلفی از تالارهای گفتگوی با محوریت محدود باقی مانده است. می توانید از این عبارت های جستجو برای یافتن انجمن های مرتبط با موضوع خود استفاده کنید:

  • “کلیدواژه تالار گفتمان “
  • کلمه کلیدی + انجمن(Fourm)
  • کلمه کلیدی + انجمن ها(Fourms)
استفاده از کلمات کلیدی در انجمن‌ها
استفاده از کلمات کلیدی در انجمن‌ها

در اینجا نمونه ای از یک انجمن فعال دریک سایت بازی های تخته ای آورده شده است:

تالالرهای گفت و گو و کلمات کلیدی
تالالرهای گفت و گو و کلمات کلیدی

به تعداد پست‌ها/نظرات و تاریخ‌های آخرین پست نگاه کنید تا مشخص کنید آیا انجمن فعال است یا خیر. با فرو رفتن در یک دسته بندی خاص، می توانید موضوعات زیادی و ایده های ممکن برای کلمات کلیدی بر اساس موضوعاتی که افراد فعالانه در مورد آن بحث می کنند بیابید. اگر یک تالار گفتگو می بینید که به نظر می رسد مستقیماً از دهه 90 آمده است، با هزاران موضوع و آخرین پست مربوط به یک ساعت پیش، یک جواهر پیدا کرده اید.

انجمن‌های گفت و گو، الماسی از کلمات کلیدی
انجمن‌های گفت و گو، الماسی از کلمات کلیدی

آمازون

آیا می دانستید که آمازون موتور جستجوی خود به نام A9 را دارد؟ مشابه گوگل و یوتیوب، داده‌های مربوط به عبارت‌های جستجوی محبوب را جمع‌آوری می‌کند و پیشنهادهای خودکار ارائه می‌کند. می توانید آن‌ها را به صورت دستی جستجو کنید یا از یکی از بسیاری از ابزارهای رایگان استفاده کنید که این کار را به صورت خودکار انجام می دهند.

آمازون دنیایی از کلمات کلیدی
آمازون دنیایی از کلمات کلیدی

ارتباط پیشنهادات بر اساس نرخ تبدیل محصول و رفتار خرید است. این کلمات کلیدی ممکن است مخصوص محتوایی باشند که آمازون برای فروشش مُسِر است. آیا شما یک بازاریاب وابسته هستید؟ صاحب فروشگاه تجارت الکترونیک؟ آمازون را فراموش نکنید.

ویکی‌پدیا

ویکی‌پدیا منبع خوبی برای کلمات کلیدی است. به لطف ساختار تودرتو آن، می توانید از یک موضوع گسترده تر به موضوعات فرعی بروید. مرور فهرست مطالب و فصل‌های فرعی راهی عالی برای انجام این کار است. در اینجا نمونه ای از جستجو از یک کلمه کلیدی گسترده به یک موضوع بسیار خاص است:

ورزش (موضوع اصلی) – تناسب اندام (موضوع فرعی) – آمادگی جسمانی (مقاله) – تمرینات هوازی (مقاله) – انواع تمرینات هوازی (فصل) – پاروزن داخل سالن (مقاله) – تکنیک های قایقرانی داخل سالن (فصل)

من از یک موضوع گسترده مانند ورزش به یک موضوع فرعی/کلیدی خاص مانند تکنیک های قایقرانی در فضای داخلی در عرض چند دقیقه رسیدم.

ویکی‌پدیا سایتی برای ایده‌ی کلمات کلیدی
ویکی‌پدیا سایتی برای ایده‌ی کلمات کلیدی

برای برخی از موضوعات بزرگ، می توانید یک جدول جامع از موضوعات فرعی مرتبط را در پایین صفحه ویکی پدیا پیدا کنید. این می تواند بینشی عالی از ساختار و عمق موضوع به شما بدهد.

ساختارهای ویکی‌پدیا و تحقیق کلمات کلیدی
انجمن‌های گفت و گو، الماسی از کلمات کلیدی

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، شما می توانید از یک ابزار رایگان (مانند این مورد توسط Karooya) استفاده کنید که ایده های موضوع و کلمات کلیدی ویکی پدیا را برای شما حذف می کند: منبع بسیار بزرگی از ایده های کلیدواژه است، درست است؟

ویکی پدیا منبع عظیمی از کلمات کلیدی اصلی و فرعی
ویکی پدیا منبع عظیمی از کلمات کلیدی اصلی و فرعی

البته سایت‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که می توانند منبع الهام از کلمات کلیدی باشند. مکان‌ها یا سایت‌هایی که می‌توانیم از آن‌ها الهام بگیریم:

  • تاپیک های توییتر
  • سوال Quora
  • گروه های فیس بوک
  • پلتفرم های مدیریت محتوا
  • و غیره.

ایده های کلمات کلیدی را می توان در همه جا یافت. اما همه کلمات کلیدی یکسان ایجاد نشده اند. چگونه آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم تا آن‌هایی که ارزش هدف گذاری را دارند پیدا کنیم؟ منتظز قسمت سوم باشید تا بگم براتون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

arrow_drop_up